Pagini

duminică, 6 aprilie 2014

Mustarul de casa



                     Sunt la a doua preparare si sunt foarte multumita de rezultate.
       Prima oara l-am pregatit cu miere, a doua oara cu stevia rebaudiana.  Primul a fost mai bun deoarece mierea taie din iuteala boabelor de mustar dar nici celalalt nu este de trecut cu vederea mai ales atunci  cand glicemia o ia usor razna peste limita superioara acceptata de standardele medicale. Nu este  cazul meu dar am in familie asemenea situatie.
Retete sunt nenumarate pe internet, eu am folosit o cana boabe de mustar macinate cat se poate de fin, 100ml oţet de mere, apa (aici este  in functie de consistenta, eu il prepar asemenea unui iaurt ), o lingura miere, cand am folosit stevia ca am tot gustat pana am obtinut rezultatul dorit, un varf de cutit cu sare, coriandru (tot un varf de cutit) sau  turmeric sau orice alt condiment dorit.

Am pus compozitia intr-un borcan cu capac ermetic si am plasat recipientul in frigider pentru o saptamana pentru ca aroma sa se dezvolte. In cazul in care mustarul este prea lichid dupa o saptamana se blenduieste  amestecul pentru ca semintele de mustar sa poata absorbi mai multa umiditate, daca este prea uscat se completeaza cu apa sau otet, dupa preferinte.

Mustarul este iute in functie de tipul de boabe de mustar din care este preparat.

Astfel:

-          mustarul iute  se obtine din seminte maronii si negre.

-          mustarul mediu iute  se obţine din amestec de boabe de toate culorile.

-          mustarul dulce  se obtine din boabele deschise la culoare 


11 comentarii:

  1. eu las ingredientele in vin alb 2 zile inainte, apoi le pun in blender. mai pun cuisoare, scortisoara si nucsoara in el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ce este un parfum total, imi plac toate aceste condimente:).
      Am mai auzit despre aceasta metoda cu inmuiatul semintelor. Data viitoare o sa incerc si eu, multumesc!

      Ștergere
  2. Mustar n-am incercat sa fac, dar ma atrage ideea :) Merci de reteta !

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant, chiar si mustarul preparat acasa :)! Cu bobitele, insa , tot din magazin, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate bobitele sunt de la magazin, am tot zis sa cultiv mustar dar uit in fiecare an.

      Ștergere
    2. Prea multe de plantat in perioada aceasta, am incercat in schimb cu chia, nu reusesc sa le aduc la maturitate.

      Ștergere