Pagini

duminică, 28 iulie 2013

Galaktoboureko

         Este desertul preferat al fiicei mele, este un desert racoros, siropos si usor de facut. Am mancat ceva aemanataor acum multi ani intr-o taverna in Grecia dar cred ca se numea altfel si era usor diferit. 
      L-am vazut intr-un serial pe Travel unde o grecoaica facea tot felul de mancaruri traditionale. L-am cautat pe atotstiutorul Google si l-am gasit.  
       Reteta este aici singura diferenta este ca am pus 3 oua si nu am pus scortisoara.

8 comentarii:

  1. Yum-Yum... arata bine, nu pare greu de facut. Multam, trebuie incercat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este greu absolut deloc. Iar daca-ti plac budincile nu risti nimic daca o faci'

      Ștergere
  2. Buna idee!
    Myky, placinta nu trebuie taiata inainte de a o pune la cuptor, ca sa torni siropul acela printre crapaturi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Doar trei oua ? La mine intra mult mai multe, 5 sau 6, dar fac o tava mare, cat cuptorul. Se cresteaza foile inainte de a da placinta la cuptor, apoi se scoate si se insiropeaza cat e fierbinte ( siropul se prepara din timp, ca sa fie la temperatura camerei ). Se taie dupa ce se raceste.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si la mine a fost tava mai mare dar sotul meu e la un fel de cura de slabire si eram sigura ca o sa pofteasca, eu am mai taiat si cateva grame din unt si din zahar, de aceea am dat prin link reteta exacta. Taiatul inainte de coacere, posibil, eu am procedat la taiere dupa, acum fiecare face cum ii e mai usor:)
    M-am gandit la tine cand am postat:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se taie toate placintele facute cu foaie din asta subtire inainte de coacere, dar nu adanc si cumva in linie intrerupta, folosind varful cutitului, atat cat sa treaca prin foile de sus. Si la baclava e la fel. Am invatat si eu de la altii. E mai usor sa intre siropul in final. Incerca data viitoare :)
      Noi facem placinta asta traditional in zilele dinainte de Postul Mare. Si atunci golim tava in doua zile :)

      Ștergere
    2. In general si eu tai foile inainte de coacere dar, recunosc, pe cele insiropate nu le taiam. Cu prima ocazie experimentez. Baclavalele le fac rasucite, ca pe strudel, asta inseamna ca sunt taiate la capete:). Merci pentru sfat!

      Ștergere